Felanmälan offentlig miljö
Här kan du som boende eller besökande i Åre kommun felanmäla brister eller problem i vår offentliga miljö, till exempel gatubelysning, parkområden, vägar, dagvatten och sopkärl.
Förutsättningar
Du behöver ange plats eller en adress där det upplevda felet är, finns ingen adress kan du specificeras/beskriva i text eller ladda upp en karta.
Vad händer när jag skickat in mitt ärende?
Du kommer att få en bekräftelse via mail att vi mottagit ditt ärende. Därefter lägger vi in det för åtgärd. Om felanmälan inte rör kommunen, utan till exempel Trafikverket eller annan part kommer vi att återkoppla till dig.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
De personuppgifter som efterfrågas behövs för att hantera din anmälan samt för att vi ska kunna komma i kontakt med dig.
Personnummer behandlas om valet att logga in genom att e-legitimation/bank-ID används.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Dina personuppgifter i e-tjänsten kommer gallras så snart handläggare tagit hand om din anmälan.
Inga personuppgifter från dig kommer finnas med i vår åtgärdshantering av fel.
Övriga upplysningar
Åre kommuns dataskyddsombud når du via dataskyddsombud@are.se.
Läs mer om hur Åre kommun hanterar personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök IMY:s hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål samt för kontaktuppgifter.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
Kundtjänst
0647-161 00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Vad gäller felanmälan?
- Vilken plats gäller det?
- Kontaktuppgifter
- Förhandsgranska
- Skicka in